اینفلوئنسر کیه ؟ چه درآمدی داره ؟

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست

اینفلوئنسر مارکتینگ نام و اصطلاحی آشنا در فضای مجازی است. این مفهوم در ایران بیشتر با پیام رسان اینستاگرام معرفی شد. اینفلوئنسر مارکتینگ به معنی بازاریابی توسط افراد تاثیر گذار می باشد. این مدل از بازاریابی پلتفرم مشخصی ندارد ولی در فضای مجازی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه بیشتر با این مفهوم آشنا خواهیم شد.

اینفلوئنسر کیست؟

اینفلوئنسر چیست؟

اینفلوئنسر یا Influence به معنی تاثیر گذار می باشد. به این معنی افرادی که مشغول به مارکتینگ خصوصا در اینستاگرام هستند به نوعی بر روی افراد جامعه تاثیر می گذارند. اینفلوئنسر مارکتینگ نیز به معنی بازاریابی با افراد تاثیر گذار می باشد. در اینفلوئنسر مارکتینگ افرادی را به عنوان افراد تاثیر گذار می یابند که بر روی بخش یا عموم مردم تاثیر فکری و تصمیمی داشته باشند. در کسب و کار هایی که از افراد تاثیر گذار استفاده می شود محصولات به صورت کامل تر و با جزئیات بیشتر معرفی می شوند. در نتیجه فروش محصولات نیز بیشتر می باشد. روش های زیادی برای بازاریابی وجود دارند که استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از این روش های موثر و مدرن در دنیا می باشد.

 

اشتراک تلگرام پرمیوم
خرید اشتراک تلگرام پرمیومTelegram Premium بدون نیاز به لاگین به اکانت تلگرام شما
خرید تلگرام پرمیوم

اینفلوئنسر کیست؟

در اینفلوئنسر مارکتینگ افرادی برای انجام امور بازاریابی انتخاب می شوند که ویژگی خاصی داشته باشند. این افراد کاملا بر روی افراد عادی همچون ما تاثیر می گذارند. به نوعی در تصمیم خرید ما موثر بوده و بر تصمیم ما تاثیر می گذارند.

این افراد ممکن است در حوزه خاصی و بر افراد خاصی موثر باشند. همچنین اینفلوئنسر از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی استفاده می کنند. این افراد ممکن است افراد مشهور و سلبریتی مانند خواننده یا بازیگر باشند. ممکن است فردی متخصص در حوزه ای خاص مانند روانشناس برجسته و یا پزشک معروفی باشد. همچنین تولید کنندگان محتوا یا بلاگر ها نیز از اینفلوئنسر معروف می باشند. این افراد بر روی تعداد زیادی از افراد تاثیر گذارند. در رسانه و یا صفحه مجازی خود برای محصولات مورد قرارداد تبلیغاتی را انجام می دهند و در صورت نیاز به چند اکانت از شماره مجازی اینستاگرام استفاده میکنند.

 

دستمزد و یا جبران اینفلوئنسر مارکتینگ

در روش بازاریابی اینفلوئنسر مارکتینگ دستمزد ها به شیوه های مختلفی انجام می شود. متداول ترین روش جبران بازاریابی پرداخت حق کمیسیون می باشد. درصدی از فروش به عنوان حق کمیسیون به فرد تاثیر گذار و یا بازاریاب پرداخت می شود. یا اینکه بازاریاب برای مدت زمان مشخصی از خدمات و یا کالاهای تبلیغ شده به رایگان و یا با تخفیف استفاده خواهد کرد.

دستمزد و یا درامد اینفلوئنسر مارکتینگ

شیوه ای دیگر از جبران بازاریابی متقابل می باشد. مثلا دو تولید کننده یکدیگر را حمایت کنند و برای محصولات همدیگر تبلیغ کنند. دریافت پول تعیین شده در قرارداد مشخصی که بین طرفین وضع شده است از راه های دیگر پرداخت دستمزد و جبران بازاریابی اینفلوئنسر ها می باشد.

اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ در کسب و کار های مختلف

می دانیم که امر بازاریابی برای هر نوع کسب و کاری حیاتی است. اینفلوئنسر مارکتینگ نیز به دلیل اهمیت و نوع خاص بازاریابی شاید بهترین نوع آن باشد. اما چرا صاحبان کسب و کار به این نوع از بازاریابی روی می آورند؟

روش های قدیمی دیگر پاسخگویی بازاریابی نیست. همیشه توصیه و رد یا قبول اطرافیان در خصوص کالا ها و محصولات منجر به خرید های بعدی توسط افراد می شود. مصرف کننده ها و یا مخاطبین به اشخاص تاثیر گذار اعتماد دارند. به همین جهت به توصیه های این اشخاص توجه دارند و آن ها را عملی می کنند.

هزینه ای که برای بازاریابی به روش اینفلوئنسر مارکتینگ صرف خواهد شد به سرعت پر بازده می باشد. به این معنی صرف هزینه در بازاریابی به معنی هدر رفت پول نخواهد بود. مسدود کردن تبلیغات تلفن همراه، تلویزیون و یا سایر سایت های اینترنتی ضرر های زیادی را به صاحبان کسب و کار وارد کرده است. این در حالی است که افراد در تبلیغات افراد اینفلوئنسر مشتاق به دیدن و شنیدن می شوند. در سال های اخیر تلویزیون، روزنامه و … جای خود را به شبکه های اجتماعی داده اند. افراد بیشتر وقت خود را صرف گذراندن در این شبکه ها می کنند. طبیعی است مخاطبان بیشتر مساوی است با فروش بیشتر.

جمع بندی

اینفلوئنسر مارکتینگ به معنی بازاریابی توسط افراد تاثیر گذار و مهم می باشد و به افراد تاثیر گذاری که در شرایط خاص و در رسانه های اجتماعی نوعی از کسب و کار را تبلیغ می کنند اینفلوئنسر گفته می شود.

 

 

 

 

شماره مجازی اینستاگرام
با خرید شماره مجازی اینستاگرام از مجموعه نامبر فور امکان نصب برنامه اینستاگرام را با هزینه بسیار کم به دست می آورید.
خرید شماره مجازی اینستاگرام
خرید شماره مجازی
به صورت آنی شماره مجازی مورد نظر خود را خریداری کنید
خرید سریع شماره مجازی

محصولات پر فروش



مطالب تصادفی

نظرات کاربران

شما هم نظر دهید

نظر دهید

افزودن نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل
متن خود را به صورت خلاصه بنویسید . متن شما پس از تایید در سایت قرار میگیرد

نظرات کاربران