ChatGPT چیست؟ [نحوه ثبت نام از ایران]

ChatGPT یک نوع چت بات پیشرفته است که عملکرد آن بر اساس هوش مصنوعی در نظر گرفته شده است. در واقع این نوع چت بات جدیدترین مدل زبانی است که توسط مجموعه OpenAI ارائه شده است. این ربات پاسخگو قادر است هر نوع مسأله و یا سؤال پیچیده و مشکل را به شکل کاملاً تخصصی و بدون نقص جواب دهد. نکته جالب توجه در خصوص چت جی پی تی قدرت و سرعت جوابدهی آن است. زیرا جواب‌های ارائه شده توسط آن سطح بالا و حتی در حد جواب دانشگاهی می‌باشند. این چت بات در موارد متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در ادامه متن به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

اشتراک تلگرام پرمیوم
خرید اشتراک تلگرام پرمیومTelegram Premium بدون نیاز به لاگین به اکانت تلگرام شما
خرید تلگرام پرمیوم

قابلیت های ChatGPT

آیا می دانید چت جی پی تی چه کار‌هایی می‌تواند انجام دهد؟ در یک بیان ساده می توان گفت ChatGPT کار‌های متعددی را می‌تواند انجام دهد. اگر بخواهیم به صورت کلی به کار‌های انجام شده توسط چت جی پی تی بپردازیم باید گفت که هر نوع محتوای متنی را می‌تواند تولید کند همچنین مسائل ریاضی را به خوبی جواب دهد. علاوه بر آن از پس کار‌های ذیل نیز به خوبی برمی آید.

  • نوشتن پست‌های وبلاگی
  • جواب دهی و حل مسائل برنامه‌نویسی
  • جستجوی اطلاعات

 

امکان مدیریت و دستکاری داده‌ها توسط chat GPT

همیشه مدیریت و دستکاری داده‌ها اقدامی سخت و طاقت‌فرسا بوده است اما به کمک فناوری chatGPT می‌توان به راحتی آن را انجام داد. به نحوی که به کمک آن می‌توان داده‌های مدیریت نشده را به یک فرمت مدیریت شده تبدیل کرد.

امکان توضیح و آموزش در chatGPT:

ابزار chat GPT می‌تواند کد‌ها و کلمات را به خوبی شرح دهد. بنابراین تأثیر بالایی بر صنعت آموزش و فناوری مرتبط با آن گذاشته است. همچنین این ابزار از قدرت آموزش یک موضوع پیچیده علمی برخوردار است. بنابراین می‌توان از آن در جهت حل مسائل و جوابدهی به سؤالات دانشجویان استفاده کرد.

آیا استفاده از chat GPT در ایران امکان‌پذیر است؟

دسترسی و امکان استفاده از Chat GPT بسیار ساده است. اما متأسفانه این امکانی برای کاربران ایرانی و حداقل برای افرادی که دارای سیم کارت ایرانی هستند مهیا نیست. با این حال افرادی که خارج از کشور هستند و یا دارای شماره مجازی می‌باشند می‌توانند از طریق ثبت نام به صورت رایگان به چت جی پی تی دسترسی پیدا کنند.

البته این نکته را نیز باید اضافه کرد که داشتن شماره خارجی برای ایرانیان به تنهایی امکان دسترسی به ربات را فراهم نمی‌کنند. زیرا در حال حاضر به دلیل وضع تحریم‌های گسترده علیه ایران هیچ گونه ثبت نامی در این خصوص انجام نمی‌شود. بنابراین تنها راه دریافت این ربات تهیه شماره مجازی openAI و انجام ثبت نام از طریق آن است. در چنین حالتی نیز محدودیت‌هایی باقی خواهند ماند. از جمله این که با آی پی ایران صفحه چت جی پی تی در وبسایت تولید‌کننده آن باز نمی‌شود. بنابراین باید تغییراتی را در IP دستگاه انجام داد.

 

ثبت نام chatGPT openai در ایران

استفاده از chatGPT چگونه است؟

برای استفاده از chatGPT نیازی به انجام مراحل سخت و پیچیده نیست. همچنین لازم نیست کاربران دانش فنی خاصی را فرا بگیرند. بلکه تنها کافی است به صورت محاوره‌ای و به شکلی کاملاً طبیعی سؤالات مد نظر خود را مطرح کرد.

قابلیت‌ها و روند توسعه chat GPT

chat GPT علاوه بر انجام کار‌های فوق‌العاده که در متن به آن‌ها اشاره شد دارای قابلیت‌های متعددی نیز می‌باشد. این مدل زبانی قادر است پاسخ سؤالات را به بهترین شکل ممکن و به صورت کاملاً اصولی به کاربران ارائه دهد. علاوه بر آن دارای درکی باور نکردنی درباره زبان نوشتاری و زبان‌های برنامه‌نویسی می‌باشد به طوری که قادر است بسیاری اثبات‌های مسائل ریاضی را برای کاربران انجام دهد.

از دیگر قابلیت‌های چت بات open ai  امکان مکالمه و گفتگو با هوش مصنوعی است به نحوی که قادر است گفتگو را به شکلی کاملاً اصولی و بدون ایراد انجام دهد. همچنین این مدل فناوری تا حد زیادی باهوش است و از قابلیت هماهنگی بالایی برخوردار می‌باشد. در خصوص توسعه این فناوری نیز باید گفت که هر روز امکان جدیدی به آن اضافه شده و انتظار می‌رود در آینده به پیشرفته‌ترین حالت ممکن خود برسد و محدودیت‌های فعلی خود را مرتفع کند.

chat GPT یک ابزار کاربردی است که فعالیت آن بر اساس سادگی توسعه پیدا کرده است. همچنین دارای قابلیتی است که می‌تواند همزمان چندین سؤال کاربر را دریافت کند و به آن‌ها جواب دهد. علاوه بر آن به خوبی قادر به شناسایی سؤالات و خواسته‌های غیرمعقول بوده و می‌تواند آن‌ها را رد کند.

معایب فناوری ChatGPT

ChatGPT یک ابزار راضی‌کننده بسیار قدرتمند است. به نحوی که گاهی جواب اشتباه را چنان ارائه می‌دهد که به نظر درست می‌آید. البته گاهی کاربران به دلیل داشتن سطح دانش بالا قادر به تشخیص این موضوع خواهند بود. از دیگر معایب این ابزار داشتن اصطلاحات و الگو‌های تکراری است. بنابراین ممکن است محتوای تولید شده توسط آن تا حد زیادی تکراری باشد.

قفل شدن در حین پرسیدن سؤال توسط کاربر ایراد دیگری است که بر این ابزار وارد است. البته رفع این ایراد بسیار ساده است و تنها با تغییر و یا جابه جایی چند کلمه از سؤال مطرح شده می‌توان این ایراد را رفع کرد. از دسترس خارج شدن گاه و بی‌گاه یکی دیگر از معایب این فناوری است که دلیل آن می‌تواند حجم بالای درخواست‌ها از آن باشد. عدم قابلیت پرسش سؤال جهت شفاف‌سازی خواسته کاربر ایراد دیگری است که می‌توان آن را در خصوص این ابزار مطرح کرد. البته این ایراد موقتی بوده و در آینده برطرف خواهد شد اما در حال حاضر به دلیل عدم توسعه این ابزار کاربران با این نقص در چت جی پی تی روبه رو هستند.

جمع‌بندی

ChatGPT یک فناوری مدرن است که برای تولید متن با بهره‌گیری از یادگیری‌های تقویتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این فناوری می‌توان برای بخش گسترده‌ای از برنامه‌ها از جمله ربات‌های گفتگو، نوشتن خودکار و غیره استفاده کرد. این ابزار یک امکان مدرن و جدید است که راهی طولانی برای توسعه و کامل شدن در پیش دارد.

خرید شماره مجازی
به صورت آنی شماره مجازی مورد نظر خود را خریداری کنید
خرید سریع شماره مجازی

محصولات پر فروش



مطالب تصادفی

نظرات کاربران

شما هم نظر دهید

نظر دهید

افزودن نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل
متن خود را به صورت خلاصه بنویسید . متن شما پس از تایید در سایت قرار میگیرد

نظرات کاربران

ارش یزدانی می‌گوید:

درود غیر از بیکار کردن نویسنده ها سودی نداشته فعلا